Życie przedsiębiorcy pełne jest spraw, o których trzeba bezwzględnie pamiętać. Z tego powodu rzeczy takie jak wysyłki paczek powinny być szybkie, skuteczne i tanie. Taka sytuacja usprawnia działanie firmy i pozwala przedsiębiorcy nie kontrolować choć tej jednej rzeczy. Wybór najlepszego kuriera nie jest wcale prosty, ponieważ trzeba wziąć pod uwagę wiele różnych składowych. Co wyróżnia kuriera idealnego i który będzie najlepszy dla naszej firmy?
Nasza ocena danej firmy kurierskiej jest najczęściej dokonywana przez pryzmat kuriera, który rozwozi paczki w naszej okolicy. Oznacza to, że oceniamy nie firmę, lecz tego konkretnego kuriera. Kiedy nasz ulubiony dostawca zaniemoże i na jego miejsce wchodzi zastępca, to odczucia i jakość wykonywanych usług bardzo często może spaść. Czy powinniśmy wtedy także zmienić zdanie o danej firmie? Oczywiście, że nie! Wybierając idealnego kuriera do naszej firmy, powinniśmy skupić się przede wszystkim na kilku podstawowych elementach:
• średnim czasie realizacji,
• koszcie przesyłek,
• jakości wykonywanych usług,
• stosunku jakości do ceny.
W naszym kraju jest obecnie kilkanaście firm kurierskich, lecz niektóre z nich są bardziej popularne od innych. Dzieje się tak przede wszystkim ze względu na wyrobioną przez niektóre firmy renomę. Pozytywna opinia jest bardzo trudna do wypracowania, lecz gdy firma zacznie cieszyć się taką opinią, to ludzie zaczną sobie ją polecać, co cenniejsze jest niż jakiekolwiek działania marketingowe. Najpopularniejszymi firmami są dzisiaj:
• DHL,
• UPS,
• In Post,
• FedEx,
• DPD,
• Pocztex.
Wszystkie te firmy oferują dość zbliżoną jakość usług, lecz niektóre z nich wybijają się na tle konkurencji pod względem różnych czynników. Jeśli chodzi o jakość wykonywanej usługi, to według badania, wykonanego przez Polski Instytut Badania Jakości na pierwszym miejscu plasuje się In Post. Firma ta zdobyła najwyższe oceny, jeśli chodzi o czas oczekiwania na przesyłkę, brak uszkodzeń, czy zabrudzeń paczki, niskie koszty, uprzejmość pracowników, czy dostarczenie przesyłki na poprawny adres.
Wzbierając kuriera dla naszej firmy, każdy przedsiębiorca powinien pamiętać, że niska cena nie zawsze idzie w parze z jakością usługi. Jeśli kurier ma współpracować z firmą, która głównie zajmuje się wysyłką towarów, to najważniejsza powinna być jakość wykonywanych przez nią usług, a nie cena. Co z tego, że za wysyłkę zapłacimy stosunkowo mało, skoro paczki będą przychodziły z opóźnieniem i w najgorszym wypadku uszkodzone. Taka sytuacja może bardzo poważnie wpłynąć na opinię przedsiębiorcy, dlatego firmę kurierską należy dobierać przede wszystkim pod względem stosunku jakości do ceny.
Wybierając kuriera do naszej firmy, postarajmy się patrzeć nie tylko na cenę, ale także na jakość wykonywanych przez nią usług, bo konsumenci bardzo często potrafią łączyć negatywne emocje wywołane przez kuriera, z firmą, czy sklepem, w którym dokonali zakupu. Jakość usług kurierskich wpłynie też po części na opinię przedsiębiorcy, dlatego warto dwa razy pomyśleć, zanim wybierze się najtańszą opcję, tylko z tego względu, że jest najtańsza.
Czy Litwa okaże się przyjaznym miejscem dla poszerzenia rynku dla Twojej działalności? Być może kusi – ponieważ wciąż jest nieodkrytym…
Trudno znaleźć dziś dorosłą osobę, która w swoim życiu ani razu nie skorzystała z usług Poczty Polskiej czy firm kurierskich.…
Można żartobliwie powiedzieć, że jest bardzo duża szansa, że w Irlandii spotkamy osoby mówiące w języku polskim. Nie to jednak…
Holandia jest marzeniem wielu polskich przedsiębiorców. Jednak mało kto zdaje sobie sprawę, że właśnie w tym kraju narodził się kapitalizm.…
Wiele przemawia na korzyść porzucenia Polski i rozpoczęcia swojej biznesowej drogi w Luksemburgu. Zasady panujące w tym kraju są zupełnie…
Czy kraj z Półwyspu Iberyjskiego może być rynkiem zbytu dla polskich przedsiębiorców? Jak się okazuje – tak. Jest to efekt…