Każdy z nas, kto decyduje się na skorzystanie z usług firmy kurierskiej ma do wyboru to, w jaki sposób zapłaci za przesyłkę. Może bowiem dokonać wpłaty na konto lub wybrać płatność przy odbiorze. Opcja pierwsza wymaga wykonania przelewu jeszcze przed nadaniem przesyłki, druga wymaga uiszczenia płatności kurierowi w momencie, gdy przesyłkę będzie nam przekazywał. Co warto wiedzieć o przesyłkach pobraniowych? Jaki jest termin zwrotu pobrania? Czy można zmienić kwotę pobrania po nadaniu przesyłki? O tym poniżej.
Coraz więcej osób decyduje się na opłacenie przesyłki jeszcze przed jej nadaniem. Wynika to przede wszystkim z tego, iż taka forma płatności jest dla większości wygodniejsza. Wpłata na konto stanowi korzystniejsze rozwiązanie zarówno dla nadawcy, który otrzymuje płatność za towar jeszcze przed jego wysyłką, jak i dla odbiorcy, który nie musi przygotowywać wyliczonej kwoty pobrania dla kuriera.
Przesyłki pobraniowe wymagają uiszczenia płatności w dniu jej dostarczenia. Co ważne, odbiorca zobowiązany jest do zapłacenia za przesyłkę jeszcze przed jej wydaniem. Dopiero wtedy, gdy za nią zapłaci, kurier może mu ją przekazać. Zwrot pobrania przysługujący zleceniodawcy realizowany jest w terminie określonym w regulaminie każdej firmy kurierskiej. Trwa on od 1 do ponad 10 dni roboczych. Obecnie sytuacja wygląda następująco:
Nadając przesyłki zdarzyć się może, że popełnimy błąd wpisując niewłaściwą kwotę pobrania. W takiej sytuacji zmuszeni jesteśmy wykonać dyspozycję zmiany kwoty pobrania. Realizując zlecenie w FastPost.pl wystarczy skontaktować się z nami mailowo wypełniając, podpisując i opieczętowując formularz zgłoszeniowy zawierający:
Pamiętać należy, że dyspozycja zmiany kwoty pobrania może oznaczać naliczenie dodatkowej opłaty (zgodnie z aktualnym cennikiem przewoźnika). Dla przykładu w DPD i FedEx zmiana kwoty pobrania jest bezpłatna, w DPD można jedynie zwiększyć kwotę pobrania natomiast w Geis zmiana kwoty pobrania kosztuje 24,99 zł brutto.
Wykonując zlecenie może zdarzyć się również, że niewłaściwie zaadresujemy przesyłkę lub popełnimy błąd w adresie, np. wpiszemy niewłaściwy numer domu. Jeśli błąd dotyczy tego samego rejonu obsługiwanego przez jednego kuriera sytuacja nie jest zbyt kłopotliwa i często można ją rozwiązać telefonicznie. Jeśli jednak błąd jest poważniejszy i dotyczy innego regionu miasta czy kraju konieczne jest wykonanie dyspozycji przeadresowania przesyłki. W tym celu należy skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta i podać nowe dane adresata. Dyspozycja ta zostanie wykonana zgodnie z obowiązującym cennikiem.
Dyspozycję przeadresowania przesyłki może wykonać wyłącznie zleceniodawca będący płatnikiem. Zmiana adresu dostawy przesyłki wiąże się często z wydłużeniem terminu dostawy.
Czy Litwa okaże się przyjaznym miejscem dla poszerzenia rynku dla Twojej działalności? Być może kusi – ponieważ wciąż jest nieodkrytym…
Trudno znaleźć dziś dorosłą osobę, która w swoim życiu ani razu nie skorzystała z usług Poczty Polskiej czy firm kurierskich.…
Można żartobliwie powiedzieć, że jest bardzo duża szansa, że w Irlandii spotkamy osoby mówiące w języku polskim. Nie to jednak…
Życie przedsiębiorcy pełne jest spraw, o których trzeba bezwzględnie pamiętać. Z tego powodu rzeczy takie jak wysyłki paczek powinny być…
Holandia jest marzeniem wielu polskich przedsiębiorców. Jednak mało kto zdaje sobie sprawę, że właśnie w tym kraju narodził się kapitalizm.…
Wiele przemawia na korzyść porzucenia Polski i rozpoczęcia swojej biznesowej drogi w Luksemburgu. Zasady panujące w tym kraju są zupełnie…