Branża kurierska zmienia się z roku na rok, lecz ostatnie dwa lata wprowadziły spore przetasowanie na rynku usług kurierskich. Pojawienie się innowacyjnych rozwiązań pokazało, że najważniejsze jest dobre podejście do klienta i bezbłędna logistyka. Ciągły rozwój sektora e-commerce sprawił, że branża KEP musiała zastosować rewolucyjne rozwiązania, by utrzymać przy sobie dotychczasowych klientów. Która firma kurierska była najbardziej popularna na przełomie 2018/2019 i co o branży mówią dostępne raporty i statystyki?
Zakupy w sieci robi już ponad 62% polskich internautów. W internecie kupujemy sprzęt elektroniczny, odzież, akcesoria domowe, a także w zasadzie wszystko, czego tylko potrzebujemy. Sklepy internetowe stały się tak powszechne, że zamawianie czegoś z Internetu jest już czymś zupełnie powszechnym i stosowanym każdego dnia, przez miliony osób w Polsce. Tak duże zainteresowanie sklepami wysyłkowymi spowodowało istny bum na usługi kurierskie. Kupując coś w sklepie internetowym, mamy nadzieję, że zamówiony (i często już opłacony) towar dojdzie do nas jak najszybciej. Z tego powodu firmy kurierskie musiały postawić na przyspieszenie i maksymalne usprawnienie swoich usług. W wielu sklepach internetowych na przełomie 2018/2019 roku pojawiła się opcja wysyłki jeszcze tego samego dnia, jeśli złoży się zamówienie do konkretnej godziny.
Statystyki i raporty jasno pokazują, że ostatnie dwa lata zdecydowanie należały do firmy InPost. Tak gwałtowny wzrost zainteresowania usługami tej firmy spowodowany był bardzo atrakcyjną ceną usług kurierskich i innowacyjnego sposobu wysyłki paczek. Paczkomaty stały się jednym z popularniejszych sposobów na wysyłanie paczek kurierskich. Ich popularność możemy upatrywać w wygodzie i rozwiązania tego typu. Dzięki paczkomatom rozstawionych w każdym miejscu Polski nie ma potrzeby oczekiwać na kuriera w domu, ponieważ dostarczona paczka będzie czekała na klienta w wybranym przez niego wcześniej paczkomacie. InPost cieszył się w 2019 roku największym zaufaniem klientów, a cena paczkomatu była na tyle atrakcyjna, że w znacznym stopniu wpłynęło to na opinie firmy w oczach konsumentów.
Na kolejnych miejscach podium uplasowały się DPD i FedEx, które wyróżniają się na tle konkurencji rzetelnością, czy atrakcyjnym stosunkiem jakości usługi do ceny. Co ciekawe, na opinię o konkretnych firmach kurierskich mają także duży wpływ jej pracownicy, czyli kurierzy. Ich uprzejmość i rzetelność w dużym stopniu wpływają na ogólną opinię wśród klientów.
Branża KEP, czyli przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych stale się rozwija, a ciągły wzrost zainteresowania sklepami internetowymi powoduje nieprzerwane zlecenia dla firm kurierskich. Choć niektóre innowacyjne rozwiązania, jak drony dostawcze testowane obecnie w USA, nie sprawdzą się w każdym kraju, tak rzetelne i atrakcyjne cenowo usługi kurierskie będą coraz bardziej pożądane.
Czy Litwa okaże się przyjaznym miejscem dla poszerzenia rynku dla Twojej działalności? Być może kusi – ponieważ wciąż jest nieodkrytym…
Trudno znaleźć dziś dorosłą osobę, która w swoim życiu ani razu nie skorzystała z usług Poczty Polskiej czy firm kurierskich.…
Można żartobliwie powiedzieć, że jest bardzo duża szansa, że w Irlandii spotkamy osoby mówiące w języku polskim. Nie to jednak…
Życie przedsiębiorcy pełne jest spraw, o których trzeba bezwzględnie pamiętać. Z tego powodu rzeczy takie jak wysyłki paczek powinny być…
Holandia jest marzeniem wielu polskich przedsiębiorców. Jednak mało kto zdaje sobie sprawę, że właśnie w tym kraju narodził się kapitalizm.…
Wiele przemawia na korzyść porzucenia Polski i rozpoczęcia swojej biznesowej drogi w Luksemburgu. Zasady panujące w tym kraju są zupełnie…