Firmy kurierskieZ branży

Branża kurierska raport i statystyki 2018/2019

Branża kurierska raport i statystyki 20182019

Branża kurierska zmienia się z roku na rok, lecz ostatnie dwa lata wprowadziły spore przetasowanie na rynku usług kurierskich. Pojawienie się innowacyjnych rozwiązań pokazało, że najważniejsze jest dobre podejście do klienta i bezbłędna logistyka. Ciągły rozwój sektora e-commerce sprawił, że branża KEP musiała zastosować rewolucyjne rozwiązania, by utrzymać przy sobie dotychczasowych klientów. Która firma kurierska była najbardziej popularna na przełomie 2018/2019 i co o branży mówią dostępne raporty i statystyki?

Zakupy online, czyli motor napędowy KEP

 Zakupy w sieci robi już ponad 62% polskich internautów. W internecie kupujemy sprzęt elektroniczny, odzież, akcesoria domowe, a także w zasadzie wszystko, czego tylko potrzebujemy. Sklepy internetowe stały się tak powszechne, że zamawianie czegoś z Internetu jest już czymś zupełnie powszechnym i stosowanym każdego dnia, przez miliony osób w Polsce. Tak duże zainteresowanie sklepami wysyłkowymi spowodowało istny bum na usługi kurierskie. Kupując coś w sklepie internetowym, mamy nadzieję, że zamówiony (i często już opłacony) towar dojdzie do nas jak najszybciej. Z tego powodu firmy kurierskie musiały postawić na przyspieszenie i maksymalne usprawnienie swoich usług. W wielu sklepach internetowych na przełomie 2018/2019 roku pojawiła się opcja wysyłki jeszcze tego samego dnia, jeśli złoży się zamówienie do konkretnej godziny.

Najpopularniejsze firmy kurierskie 2018/2019

 Statystyki i raporty jasno pokazują, że ostatnie dwa lata zdecydowanie należały do firmy InPost. Tak gwałtowny wzrost zainteresowania usługami tej firmy spowodowany był bardzo atrakcyjną ceną usług kurierskich i innowacyjnego sposobu wysyłki paczek. Paczkomaty stały się jednym z popularniejszych sposobów na wysyłanie paczek kurierskich. Ich popularność możemy upatrywać w wygodzie i rozwiązania tego typu. Dzięki paczkomatom rozstawionych w każdym miejscu Polski nie ma potrzeby oczekiwać na kuriera w domu, ponieważ dostarczona paczka będzie czekała na klienta w wybranym przez niego wcześniej paczkomacie. InPost cieszył się w 2019 roku największym zaufaniem klientów, a cena paczkomatu była na tyle atrakcyjna, że w znacznym stopniu wpłynęło to na opinie firmy w oczach konsumentów.

Na kolejnych miejscach podium uplasowały się DPD i FedEx, które wyróżniają się na tle konkurencji rzetelnością, czy atrakcyjnym stosunkiem jakości usługi do ceny. Co ciekawe, na opinię o konkretnych firmach kurierskich mają także duży wpływ jej pracownicy, czyli kurierzy. Ich uprzejmość i rzetelność w dużym stopniu wpływają na ogólną opinię wśród klientów.

Co przyniesie firmom kurierskim rok 2020?

Branża KEP, czyli przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych stale się rozwija, a ciągły wzrost zainteresowania sklepami internetowymi powoduje nieprzerwane zlecenia dla firm kurierskich. Choć niektóre innowacyjne rozwiązania, jak drony dostawcze testowane obecnie w USA, nie sprawdzą się w każdym kraju, tak rzetelne i atrakcyjne cenowo usługi kurierskie będą coraz bardziej pożądane.

Polecane artykuły
Firmy kurierskieO FastPost.pl

Rzetelny, terminowy i tani kurier — jak go znaleźć?

Firmy kurierskiePoradnik

Który kurier będzie najtańszy dla mojej firmy?

O FastPost.plUsługi kurierskieZ branży

Jak wybrać kuriera dla biznesu motoryzacyjnego

PoradnikZ branży

Jak naliczane są opłaty za palety niestandardowe