Firmy kurierskieUsługi kurierskieZ branży

Jak DPD przygotowuje się do BREXITu?

Dominujący przewoźnicy na rynku są już gotowi do BREXITu. Ten proces już trwa, a wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej jest przesądzone i niebawem zakończą się wszystkie związane z tym procedury. To jednak wiąże się z pewnymi utrudnieniami przy wymianach handlowych. Jedną z nich jest konieczność naliczania cła, którego wcześniej nie było. DPD stara się ułatwić swoim klientom ten proces – sprawdź, jak to będzie wyglądać.

DPD od dłuższego czasu informuje za pomocą swojej strony o procesie wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej. Aktualizacje zwracają uwagę na konieczność dopełnienia nowych obowiązków i zmiany procedury nadawania paczek, także tych związanych z eksportem. Jak to wygląda?

Specjalny zespół, który przygotował się na różne scenariusze

BREXIT to kwestia czasu, dlatego klienci DPD od dłuższego czasu są informowani o konieczności umieszczania dodatkowych danych przy przesyłkach do Wielkiej Brytanii, są to m.in.:

  • adresu email i numeru telefonu Odbiorcy;
  • opisu towaru w języku polskim i angielskim;
  • wartości towarów;
  • kraju pochodzenia;
  • kodu taryfy celnej;
  • adresu oraz numeru EORI nadawcy w Unii Europejskiej i/lub Wielkiej Brytanii;
  • oraz dołączenie faktury handlowej lub faktury pro forma.

Już tłumaczymy najważniejsze punkty:

CŁO: Według nowych regulacji, wszystkie towary przechodzące przez granicę UE-UK powinny mieć naliczone cło. Można to zrobić za pomocą odpowiednio opisanej faktury handlowej. Należy na niej umieścić informację o eksportowanym towarze, jego wartości i od niej naliczyć właściwe cło.

KOD TARYFY CELNEJ: te informacje można znaleźć na ogólnej stronie i przyporządkować je pod eksportowany towar –  http://ec.europa.eu/taxation_customs/dds2/taric/taric_consultation.jsp?Lang=pl

EORI: to numer identyfikacyjny niezbędny do dokonywania procedur celnych. Powinno się go wyrobić w momencie planowania eksportu towarów do Wielkiej Brytanii. Każdy podmiot gospodarczy, który ma siedzibę na terenie Unii Europejskiej jest zobowiązany do posiadania takiego numeru. Można go uzyskać za pomocą strony Komisji Europejskiej.

Monitoruj zmiany na stronie DPD oraz w aplikacjach

DPD informuje, że poza publikacją aktualnych informacji na stronach i pełnego zaangażowania w tworzenie scenariuszy dla partnerów, przygotuje kanał komunikacyjny dla swoich klientów. Dodatkowo, w aplikacjach przewoźnika pojawi się moduł do procedury celnej, która pomoże w poprawnym naliczaniu cła i wystawiania dokumentów przewozowych.

Przewoźnik również aktualizuje swoją ofertę i w toku zmian, rezygnuje z:

  • doręczenia przesyłek nadanych w Polsce do punktów Pickup w Wielkiej Brytanii
  • nadania przesyłki do/z Wielkiej Brytanii za gotówkę oraz przez https://www.dpdpickup.pl/Wycen-i-nadaj-Online
  • odbioru paczek z Wielkiej Brytanii na zlecenie klienta DPD Polska . 
  • serwisu drogowego wysp Guernsey, Jersey i Man.

Nie możesz o tym zapomnieć!

BREXIT będzie mieć realny wpływ na ceny towarów i usług, dlatego każdy eksporter powinien renegocjować warunki współpracy z partnerami z Wielkiej Brytanii, aktualizując ceny o pojawiające się opłaty. Dobrym rozwiązaniem będzie także skorzystanie ze wsparcia przewoźnika DPD w usprawnieniu procesów wysyłkowych paczek – m.in. umieszczając niezbędne informacje oraz przygotowując dokumentację na okoliczności kontroli celnych.

Polecane artykuły
Firmy kurierskieO FastPost.pl

Rzetelny, terminowy i tani kurier — jak go znaleźć?

Firmy kurierskiePoradnik

Który kurier będzie najtańszy dla mojej firmy?

PoradnikUsługi kurierskie

Kurier Polska - Luksemburg

O FastPost.plUsługi kurierskieZ branży

Jak wybrać kuriera dla biznesu motoryzacyjnego