Zamawiając kuriera konieczne jest podanie danych teleadresowych odbiorcy, wagi oraz wymiarów paczki. Skorzystać możemy również z usług dodatkowych, które mogą przyspieszyć dostarczenie przesyłki, umożliwić zwrot dokumentów, dostarczyć przesyłkę do rąk własnych czy też pobrać należną kwotę od odbiorcy. Sprawdź koniecznie, z jakich usług dodatkowych możesz skorzystać wysyłając przesyłkę za naszym pośrednictwem.
PRZESYŁKI KURIERSKIE – USŁUGI DODATKOWE
Korzystanie z usług kurierskich umożliwia nam realizowanie transakcji na odległość. Dzięki tej usłudze możemy sprzedawać i kupować przez internet, wysyłać paczki do znajomych czy przesyłać ważne dokumenty. W razie potrzeby standardowa usługa kurierska może zostać poszerzona o usługi dodatkowe, które zwiększą bezpieczeństwo zawartości przesyłki czy zagwarantują szybsze jej dostarczenie. Wiele firm kurierskich oferuje usługi dodatkowe Oto niektóre z nich:
Doręczenie w sobotę
– usługa dodatkowa dla tych, którzy nadają przesyłkę w piątek i chcą, by dotarła ona jeszcze w tym samym tygodniu. Należy jednak mieć świadomość, że usługa ta nie jest realizowana wszędzie. Dostępna jest ona w wybranych lokalizacjach, dlatego przed nadaniem przesyłki warto skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta, by upewnić się, że taka usługa jest możliwa do zrealizowania.
Doręczenie do godziny 9 lub 12
– usługa, z której możemy skorzystać, kiedy zależy nam na dostawie w godzinach rannych lub do południa następnego dnia roboczego. Wybrana usługa, podobnie jak doręczenie sobotnie, dostępne jest w wybranych lokalizacjach, głównie na terenie miejskim.
Doręczenie do rąk własnych
– usługa dodatkowa, z której możemy skorzystać, pod warunkiem, że w danych odbiorcy zostanie podane jego imię i nazwisko, nie nazwa firmy. Usługa wykupowana przez nadawców chcących zrobić komuś prezent lub chcących mieć pewność, że przesyłka nie dotrze w niepowołane ręce.
Potwierdzenie smsowe lub mailowe
– wykonując zlecenie nadawca przesyłki może wykupić dodatkową usługę powiadomień przychodzących w formie smsa lub e-maila. Nie kosztuje to wiele, za to jest niezwykle przydatne w monitorowaniu statusu przesyłki. Wykupując taką opcję odbiorca przesyłki jest powiadomiony o kolejnych etapach procesu doręczania przesyłki, w tym między innymi o tym, że :
- nadawca wykonał zlecenie odbioru przesyłki,
- przesyłka została od niego odebrana, wtedy też odbiorca otrzymuje numer przesyłki,
- przesyłka została wydana kurierowi do doręczenia,
- kurier zostawił awizo, jeśli nie zastał odbiorcy pod wskazanym adresem.
Aby skorzystać z usługi potwierdzenia smsem lub mailem w trakcie wykonywania zlecenia należy podać numer telefonu lub e-mail.
Pobranie
– usługa dodatkowa zaznaczana często w formie skrótu COD pochodzącego od angielskiego zwrotu: Cash On Delivery. Jest ona usługą wybieraną stosunkowo często, bowiem daje odbiorcy poczucie większego bezpieczeństwa. Wykonując zlecenie należy pamiętać o zaznaczeniu odpowiedniego pola i wpisaniu kwoty pobrania, którą kurier odbierze w czasie dostarczania przesyłki. Zgodnie z obowiązującymi regulaminami każdej firmy kurierskiej najpierw następuje płatność, dopiero po tym kurier wydaje przesyłkę a odbiorca ma prawo sprawdzić jej zawartość. Zwrot pobrania trafia na podane w czasie składania zlecenia konto bankowe w terminie określonym przez firmy kurierskie. Czas ten jest różny u różnych przewoźników. DPD zastrzega sobie zwrot pobrania do 10 dni roboczych, UPS do 7.
Ubezpieczenie dodatkowe
– każda przesyłka, którą wysyłamy jest poddana standardowemu ubezpieczeniu. Wysyłając wartościowe przedmioty możemy wykupić dodatkowe ubezpieczenie. Więcej o ubezpieczeniach standardowych i dodatkowych w artykule: Ubezpieczenia przesyłek kurierskich.
Dokumenty zwrotne
– zdarza się tak, że wraz z towarem zmuszeni jesteśmy wysłać dokumenty, które odbiorca powinien podpisać, np. fakturę czy umowę. W takiej sytuacji możemy skorzystać z usługi dodatkowej „Dokumenty zwrotne”, inaczej ROD – Return of documents. Obowiązkiem kuriera jest otrzymanie od odbiorcy zwrotu podpisanych dokumentów. W ciągu kilku dni roboczych firma kurierska dostarcza je do nadawcy przesyłki.
Dokumenty do zwrotu należy załączać na zewnątrz przesyłki, np. w koszulce. Nie należy umieszczać ich wewnątrz paczki.
Ostrzeżenie
– kiedy zawartość przesyłki jest delikatna, krucha lub narażona na stłuczenie, warto wykupić usługę dodatkową, która uczuli dostawcę i zwróci uwagę na to, by traktować przesyłkę z należytą ostrożnością. Wysyłając więc szkło czy żywe rośliny warto wybrać tę opcję dodatkową.